ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ & ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ

Τρόποι και κόστος αποστολής/παράδοσης προϊόντων – μετάθεση του κινδύνου καταστροφής ή απώλειας του πωληθέντος προϊόντος

Τα πωληθέντα προϊόντα παραδίδονται στο φυσικό κατάστημα της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, σύμφωνα με τις σχετικές επιλογές παράδοσης που τουπαρέχονται στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ. Η παράδοση στον τόπο επιλογής του πελάτη πραγματοποιείται από μεταφορέα-εξωτερικό συνεργάτη της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ και γίνεται είτε στα χέρια του ίδιου του πελάτη, είτε σε εξουσιοδοτημένο από αυτόν τρίτο πρόσωπο. Στην περίπτωση εξουσιοδότησης τρίτου προσώπου για την παραλαβή, ο πελάτης οφείλει να ενημερώσει την ΕΤΑΙΡΕΙΑ με ηλεκτρονικό μήνυμα ή με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο, πριν από την αποστολή του προϊόντος, για την παραλαβή του από τρίτο εξουσιοδοτημένο πρόσωπο, αναφέροντας τα στοιχεία του εξουσιοδοτούμενου. Το τρίτο αυτό πρόσωπο δεν μπορεί να είναι ο παραδίδων μεταφορέας-εξωτερικός συνεργάτης της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, με εξαίρεση την ειδική περίπτωση των απομακρυσμένων περιοχών ή των περιοχών που περιοχές που δεν καλύπτονται από το δίκτυο της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, και εφόσον ο πελάτης επιλέξει να προσλάβει ο ίδιος μεταφορέα που του υποδεικνύει η ΕΤΑΙΡΕΙΑ για παραλαβή των προϊόντων από φυσικό κατάστημα της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ. Για την παραλαβή της παραγγελίας, ο πελάτης θα επιδεικνύει στον εξωτερικό συνεργάτη-μεταφορέα της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ την επιβεβαίωση της παραγγελίας και ειδοποίηση για την αποστολή, καθώς επίσης και επίσημο έγγραφο ταυτοπροσωπίας (π.χ. δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης). Στην περίπτωση παραλαβής από τρίτο εξουσιοδοτημένο πρόσωπο, ο εξουσιοδοτημένος τρίτος θα πρέπει επιπλέον να επιδεικνύει στον εξωτερικό συνεργάτη-μεταφορέα της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ σχετική εξουσιοδότηση του πελάτη για παραλαβή της συγκεκριμένης παραγγελίας νόμιμα θεωρημένη από ΚΕΠ ή αστυνομική ή άλλη Αρχή.

Το ηλεκτρονικό κατάστημα της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ παρέχει δυνατότητα δωρεάν αποστολής στο χώρο του πελάτη, εφόσον πρόκειται για παραγγελίες άνω των 60€, σε ΑΘΗΝΑ και ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και στις περιοχές που καλύπτει το δίκτυο φυσικών καταστημάτων της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.Από τη δωρεάν αποστολή εξαιρούνται συγκεκριμένα προϊόντα και διαφημιζόμενα είδη που έχουν ειδική τιμή (προσφορά).

Για παραγγελίες κάτω των 60€ (σε ΑΘΗΝΑ/ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και περιοχές  που καλύπτει το δίκτυο καταστημάτων της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ), το κόστος μεταφοράς κυμαίνεται από 3,5€ για κάθε 4 κιλά παραγγελίας,ενώ για κάθε επιπλέον κιλό προστίθεται 1€ στην παραγγελία. Οι χρήστες του ηλεκτρονικού καταστήματος μπορούν να ενημερώνονται για το κόστος αποστολής της παραγγελίας τους από το εργαλείο «Υπολογισμός εξόδων αποστολής», το οποίο  εμφανίζεται μόλις προστεθεί ένα είδος στο «καλάθι» τους, εισάγοντας το νομό και τον Τ.Κ. της περιοχής στην οποία επιθυμούν να γίνει η αποστολή.

Για τις απομακρυσμένες περιοχές και περιοχές που δεν καλύπτονται από το δίκτυο της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, ο πελάτης μπορεί να έρθει σε συνεννόηση με εκπρόσωπο του ηλεκτρονικού καταστήματος και:

(α) είτε να υποδείξει μεταφορική εταιρεία ή πρακτορείο της επιλογής του,
(β) είτε να επιλέξει την μεταφορική εταιρεία ή το πρακτορείο που θα του προτείνει εκπρόσωπος του ηλεκτρονικού καταστήματος της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.
Σε αυτή την περίπτωση, η ΕΤΑΙΡΕΙΑ δεσμεύεται να αποστείλει την παραγγελία στην μεταφορική εταιρεία ή το πρακτορείο που έχει συμφωνηθεί. Η χρέωση για την αποστολή από την ΕΤΑΙΡΕΙΑ έως το πρακτορείο ή τη μεταφορική εταιρεία θα είναι:

Δωρεάν για παραγγελίες άνω των 60€ [Από τη δωρεάν αποστολή εξαιρούνται συγκεκριμένα προϊόντα και διαφημιζόμενα είδη που έχουν ειδική τιμή (προσφορά)]. Όσον αφορά στις παραδόσεις σε απομακρυσμένες περιοχές, δεν υπάρχει η δυνατότητα αγοράς με αντικαταβολή. Εφόσον ένα προϊόν εμφανίζεται «άμεσα διαθέσιμο» και μόνο, οι παραδόσεις (είτε απευθείας στον πελάτη στις περιοχές που καλύπτει το δίκτυο καταστημάτων της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, είτε στην μεταφορική εταιρεία ή πρακτορείο επιλογής του πελάτη) θα γίνονται μέσα σε 4 έως 12 (4-12) εργάσιμες ημέρες – εάν η παραγγελία έχει γίνει μέχρι τις 14:00 της προηγούμενης εργάσιμης ημέρας.

Σε περίπτωση παραλαβής από φυσικό κατάστημα, εφόσον ένα προϊόν εμφανίζεται «άμεσα διαθέσιμο» κι έχει ειδοποιηθεί ο πελάτης για την παραλαβή του, το προϊόν θα παραμένει δεσμευμένο στο φυσικό κατάστημα έως και δέκα (10) εργάσιμες ημέρες μετά την ειδοποίηση του πελάτη. Μετά την πάροδο 10 εργάσιμων ημερών, το προϊόν μπορεί να διατεθεί και ο πελάτης θα περιμένει νέα ημερομηνία παραλαβής. 
Μετά από την παράδοση των πωληθέντων προϊόντων στον πελάτη ή σε εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπό του, κατά τα ανωτέρω, ο κίνδυνος απώλειας, βλάβης ή καταστροφής τους, μετατίθεται από την ΕΤΑΙΡΕΙΑ στον πελάτη/ γοραστή. Ο πελάτης οφείλει να ελέγχει τα αγορασθέντα προϊόντα κατά την παραλαβή τους και να δηλώνει εγγράφως ότι τα παρέλαβε προσηκόντως. Στην περίπτωση μη παραλαβής των προϊόντων από τον πελάτη, η ΕΤΑΙΡΕΙΑ επιφυλάσσεται του δικαιώματός της να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση.

Παρακράτηση κυριότητας

Η κυριότητα των πωληθέντων και παραδοθέντων προϊόντων, παραμένει στην ΕΤΑΙΡΕΙΑ μέχρι την πλήρη και ολοσχερή εξόφληση του συνολικού τιμήματός τους από τον πελάτη.

Αναιτιολόγητη Υπαναχώρηση Καταναλωτή (άρθρο 4 § 10 ν. 2251/1994, σε συνδυασμό με ΚΥΑ Ζ1-891/2013)

Το ειδικό δικαίωμα του καταναλωτή για αναιτιολόγητη υπαναχώρηση Ειδικώς στην περίπτωση που ο χρήστης/πελάτης είναι είναι φυσικό πρόσωπο (δηλαδή όχι νομικό πρόσωπο, ακόμα και μη κερδοσκοπικό) που αγοράζει προϊόντα εξ αποστάσεως από το ηλεκτρονικό κατάστημα της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ αποκλειστικά για ιδιωτική του χρήση κι όχι στο πλαίσιο της επαγγελματικής του δραστηριότητας (στο εξής “ο καταναλωτής”) δικαιούται να υπαναχωρήσει αναιτιολογήτως από την εξ αποστάσεως αγορά ενός προϊόντος εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία παράδοσης της φυσικής κατοχής του προϊόντος στον ίδιο ή σε εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπό του, κατά τα ανωτέρω προβλεπόμενα στον όρο 15, επιστρέφοντας το προϊόν στην αρχική του κατάσταση. Η υπαναχώρηση του καταναλωτή είναι αναιτιολόγητη, χωρίς ο καταναλωτής να είναι υποχρεωμένος να επικαλεσθεί λόγους που να δικαιολογούν την υπαναχώρηση, καθώς και χωρίς οικονομική επιβάρυνση του καταναλωτή, με εξαίρεση την επιβάρυνσή του για τα έξοδα επιστροφής του προϊόντος και τυχόν μείωση της αξίας του προϊόντος στις ειδικά αναφερόμενες κατωτέρω περιπτώσεις.

Τρόπος άσκησης και προθεσμία

Η αναιτιολόγητη υπαναχώρηση του καταναλωτή από την εξ αποστάσεως πώληση πραγματοποιείται με κάθε πρόσφορο τρόπο και μέσο που επιλέγει ο ίδιος, ο οποίος ωστόσο φέρει το βάρος της απόδειξης της εμπρόθεσμης άσκησής της (εντός της αποκλειστικής προθεσμίας των δέκα (10) ημερολογιακών ημερών από την απόκτηση της φυσικής κατοχής του προϊόντος κατά τα ανωτέρω). Το ηλεκτρονικό κατάστημα της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ προς διευκόλυνση των χρηστών/καταναλωτών, προτείνει τους ακόλουθους εναλλακτικούς τρόπους άσκησης του δικαιώματός τους αναιτιολόγητης

υπαναχώρησης:

(α) με ηλεκτρονικό μήνυμα (email) στην ηλεκτρονική διεύθυνση της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ info@klironomos-eshop.gr (υπόδειγμα εντύπου υπαναχώρησης), ή 
(β) με συστημένη επιστολή προς την ΕΤΑΙΡΕΙΑ στην ταχυδρομική διεύθυνση Μιλτιάδου 17, Αθήνα ΤΚ 10560(υπόδειγμα εντύπου υπαναχώρησης), ή 
(γ) τηλεφωνικώς στον στον αριθμό τηλεφώνου 210-9585007της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.

Κατόπιν της παραλαβής από την ΕΤΑΙΡΕΙΑ της δήλωσης του καταναλωτή για άσκηση του δικαιώματός του αναιτιολόγητης υπαναχώρησης, η ΕΤΑΙΡΕΙΑ θα αποστείλει στον καταναλωτή έγγραφη επιβεβαίωση της παραλαβής του ασκηθέντος δικαιώματος υπαναχώρησης. Επισημαίνεται ότι για τον υπολογισμό της ως άνω δεκαήμερης προθεσμίας εμπρόθεσμης άσκησης του δικαιώματος αναιτιολόγητης υπαναχώρησης του καταναλωτή λαμβάνεται υπόψη μόνο ο χρόνος υποβολής της δήλωσης υπαναχώρησης, ανεξαρτήτως του χρόνου παραλαβής της από την ΕΤΑΙΡΕΙΑ.

Αποτελέσματα άσκησης και εκατέρωθεν υποχρεώσεις

Μετά την κατά τα ανωτέρω άσκηση του δικαιώματός του αναιτιολόγητης υπαναχώρησης, και εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης, ο καταναλωτής οφείλει να επιστρέψει το αγορασθέν προϊόν, επιβαρυνόμενος τα έξοδα μεταφοράς. Η επιστροφή μπορεί να γίνει με τους εξής τρόπους:

(α) από τον ίδιο τον καταναλωτή σε οποιοδήποτε φυσικό κατάστημα της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, είτε
(β) με αποστολή στην ταχυδρομική διεύθυνση Μιλτιάδου 17,ΤΚ 10560,Αθήνα μέσω του εξωτερικού συνεργάτη-μεταφορέα της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, επιβαρυνόμενος το κόστος μεταφοράς.

Επισημαίνεται ότι ο κίνδυνος απώλειας απώλειας, βλάβης ή καταστροφής του προϊόντος παραμένει στον καταναλωτή μέχρι την παραλαβή του προϊόντος από την ΕΤΑΙΡΕΙΑ. Στην περίπτωση επιστροφής του προϊόντος μέσω του εξωτερικού συνεργάτη-μεταφορέα της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, η ΕΤΑΙΡΕΙΑ λογίζεται ότι παρέλαβε το προϊόν με την παραλαβή του από τον εξωτερικό της συνεργάτη- μεταφορέα, οπότε σε αυτήν την περίπτωση ο κίνδυνος της μεταφοράς ανήκει στην ΕΤΑΙΡΕΙΑ.

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ οφείλει εντός προθεσμίας επτά(7) ημερολογιακών ημερών, από την ημερομηνία που έλαβε γνώση της έγκυρης άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης από τον καταναλωτή, να του επιστρέψει στο ακέραιο το σύνολο του τιμήματος αγοράς του προϊόντος με τα ίδια μέσα πληρωμής που χρησιμοποίησε ο καταναλωτής για την πληρωμή του τιμήματος (εκτός αν ο καταναλωτής συμφωνήσει διαφορετικά). Ωστόσο η ΕΤΑΙΡΕΙΑ δικαιούται να παρακρατήσει το τίμημα μέχρι την παραλαβή των προϊόντων ή μέχρι ο καταναλωτής να στείλει απόδειξη ότι παρέδωσε τα προϊόντα προς επιστροφή. 

Απομείωση της αξίας του επιστραφέντος προϊόντος λόγω μη προσήκουσας χρήσης του από τον καταναλωτή

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ δεν υποχρεούται σε επιστροφή στον καταναλωτή μέρους ή του συνόλου του τιμήματος του επιστραφέντος κατόπιν αναιτιολόγητης υπαναχώρησης προϊόντος, εφόσον υφίσταται απομείωση της αξίας του προϊόντος οφειλόμενη στη χρήση του προϊόντος από τον καταναλωτή με μη προσήκων τρόπο, ήτοι με τρόπο που εκφεύγει της συνήθους εξέτασης του προϊόντος για τη διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας του, όπως αυτή θα ελάμβανε χώρα σε ένα φυσικό κατάστημα.

Στην περίπτωση αυτή ο καταναλωτής ευθύνεται για την απομείωση της αξίας του προϊόντος που οφείλεται στην μη προσήκουσα χρήση του. Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ρητώς επιφυλάσσεται να ελέγξει το επιστραφέν προϊόν μετά την παραλαβή του και να παρακρατήσει μέρος ή το σύνολο του τιμήματος αναλόγως της απομειωμένης αξίας του με ευθύνη του καταναλωτή λόγω μη προσήκουσας χρήσης του.

Εξαιρέσεις από την εφαρμογή του δικαιώματος αναιτιολόγητης υπαναχώρησης του καταναλωτή

Κατ’ εξαίρεση, το δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης του καταναλωτή από τη σύμβαση εξ αποστάσεως πωλήσεως δεν εφαρμόζεται, και ο καταναλωτής δεν μπορεί να επιστρέψει αζημίως το αγορασθέν προϊόν, στις ακόλουθες περιπτώσεις:

(α) Στις περιπτώσεις των προϊόντων έχουν κατασκευαστεί ειδικά για τον καταναλωτή, με ειδικές προδιαγραφές ή απαιτήσεις του καταναλωτή ή εν γένει προϊόντα εξατομικευμένα για τον καταναλωτή (custom made προϊόντα). 
(β)Στις περιπτώσεις που τα προϊόντα έχουν χρησιμοποιηθεί, καθώς η χρήση τους σαφώς εκφεύγει του πλαισίου της συνήθους εξέτασης του προϊόντος για τη διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας του, όπως αυτή θα ελάμβανε χώρα σε ένα φυσικό κατάστημα, καθιστώντας το προϊόν μεταχειρισμένο.
(γ) Στις περιπτώσεις υλικών που έχουν αποσφραγιστεί από τη συσκευασία τους. 
(δ) Στις περιπτώσεις παροχής υπηρεσιών, μετά την πλήρη παροχή της υπηρεσίας. 
(ε) Στην περίπτωση που ο καταναλωτής έχει προβεί μόνο σε ηλεκτρονική (on line) ή τηλεφωνική κράτηση προϊόντος, χωρίς υποχρέωση πληρωμής, προκειμένου αυτό να το αγοράσει από φυσικό κατάστημα της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, καθώς η συναλλαγή αυτή δεν συνιστά πώληση εξ αποστάσεως, στην οποία και μόνο εφαρμόζεται ειδικώς το δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης του καταναλωτή. 
Νοείται ότι σε όλες τις πιο πάνω περιπτώσεις, όπως και σε κάθε περίπτωση, ο καταναλωτής διατηρεί στο ακέραιο το γενικό δικαίωμά του δικαίωμα υπαναχώρησης από τη σύμβαση πωλήσεως και επιστροφής του προϊόντος λόγω νομικών ή πραγματικών ελαττωμάτων ή έλλειψης συνομολογημένων ιδιοτήτων που διαπιστώνει μετά την παραλαβή του και τη χρήση του, σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις των άρθρων 540 και επόμενα του Αστικού Κώδικα, το άρθρο 5 του ν. 2251/1994 και τις λοιπές διατάξεις προστασίας του καταναλωτή και εν γένει του αγοραστή.